You are viewing a printer friendly version of this ESET Tudásbázis article.

ESET Tudásbázis

ESET Tudásbázis

ESET Remote Administrator Távtelepítés feltételei

Probléma

Megoldás

Az ESET Remote Administrator (ERA) segítségével távoli telepítés valósítható meg az ESET Remote Administrator Console-ból (ERAC) bármilyen, a hálózaton megtalálható munkaállomára, amennyiben az azon futó Windows operációs rendszer támogatott. (a támogatott Windows operációs rendszerek).

Az alábbi lista tartalmazza a távtelepítés fő feltételeit. Erősen javasolt a távtelepítés előtt ellenőrizni, hogy az alábbi feltételek teljesülnek-e:

Fontos!

A távtelepítés előtt minden korábban telepített más vírusirtó programot el kell távolítani a munkaállomásról.

  1. A munkaállomásnak, amelyekre távolról szeretnénk telepíteni az ESET védelmi programot, válaszolnia kell a szerverről történő ping-elésre.
  2. Amennyiben kevert környezetben van a szerver és a munkaállomás (Domain és Workgroup vegyesen, vagy ha az ERA Server Windows 2003-on fut), a kliensen az egyszerű fájlmegosztást ki kell kapcsolni. (Explorer -> Eszközök -> Mappa beállításai -> Nézet -> Egyszerű fájlmegosztás használata).
  3. A munkaállomáson be kell állítani az ADMIN$ megosztást.  (Vezérlőpult -> Felügyeleti eszközök -> Megosztott mappák -> Megosztások). 
  4. A távtelepítés végrehajtó felhasználónak Rendszergazda jogosultságok szükségesek.
  5. Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 és Windows Server 2008 operációs rendszerek esetén ellenőrizze az alábbiakat:
    • Az ESET Remote Administrator Server syolgáltatás Domain Administrator jogosultságokkal kell futtatni.
      • Ennek beállítását a Start menü -> Futtatás -> services.msc részen teheti meg. Itt válassza ki az ESET Remote Administrator Server szolgáltatást a listából.
      • A Bejelentkezés fülön adja meg a Domain Admin felhasználó adatait, majd jóváhagyás után indítsa újra az ESET Remote Administrator Server szolgáltatást.
  1. Rendszergazda jogosultságú felhasználónak nem lehet üres jelszava.
  2. Ellenőrizzük, hogy be tudunk-e lépni távolról a szerverről a kliensre.
  3. Ellenőrizzüka munkaállomáson, hogy a kliens és a szerver között működik-e az IPC, ezt megtehetjük a következő parancs futtatásával:

    net use \\servername\IPC$

    ahol a servername az Remote Administrator Server-t futtató gép neve. 
  4. A hálózaton lévő tűzfalak nem akadályozhatják a kommunikációt és fájl megosztását a kliens és a szerver között.
  5. A Remote Administrator Server-t futtató gépen engedélyezni kell a 2221, 2222, 2223 és a 2224-es portokat.
  1. Windows NT/2000/XP/2003 esetén ellenőrizzük a következőket:

    • A kliens munkaállomás látható-e mind a munkaállomásról, mind a szerverről.
    • A „Fájl- és nyomtatómegosztás Microsoft Networkshöz” legyen bekapcsolva (Vezérlőpult -> Hálózati kapcsolatok -> Helyi kapcsolat -> Tulajdonságok -> Általános fül)
    • A Távoli eljáráshívás szolgáltatásnak (RPC) futnia kell a kliensen
    • A Távoli rendszerleíró adatbázis szolgáltatásnak futnia kell a kliensen
    • A Távoli eljáráshívás (RPC) lokátor kézi indítású módban kell legyen, de nem szükséges futnia

DNS-sel kapcsolatos hibakeresés

Lehetséges megoldás lehet DNS-sel kapcsolatos problémák esetén az alábbiak egyike:

  • Az nslookup parancs kiadása a problémás távtelepítendő gépre IP és gépnév alapján. A válaszoknak egyezniük kell a problémás gépről. Az nslookup parancsot a klienseken és a szerveren is futtatni kell.
  • DNS bejegyzések manuális átvizsgálása duplikációk megszüntetéséhez.