ESET Remote Administrator Távtelepítés feltételei
Probléma
- A távtelepítés nem fut le
- A számítógépek nem látszanak a Távtelepítés fülön (DNS hibakeresés)
- A távtelepítés „In Progress” állapotban marad. (DNS hibakeresés)
- Amennyiben a rendszerleíró adatbázissal kapcsolatos jogosultsági problémákat tapasztal, kattintson ide.
Megoldás
Az ESET Remote Administrator (ERA) segítségével távoli telepítés valósítható meg az ESET Remote Administrator Console-ból (ERAC) bármilyen, a hálózaton megtalálható munkaállomásra, amennyiben az azon futó Windows operációs rendszer támogatott. (a támogatott Windows operációs rendszerek).
Az alábbi lista tartalmazza a távtelepítés fő feltételeit. Erősen javasolt a távtelepítés előtt ellenőrizni, hogy az alábbi feltételek teljesülnek-e:
- A munkaállomásnak, amelyekre távolról szeretnénk telepíteni az ESET védelmi programot, válaszolnia kell a szerverről történő ping-elésre.
- Amennyiben kevert környezetben van a szerver és a munkaállomás (Domain és Workgroup vegyesen, vagy ha az ERA Server Windows 2003-on fut), a kliensen az egyszerű fájlmegosztást ki kell kapcsolni. (Explorer -> Eszközök -> Mappa beállításai -> Nézet -> Egyszerű fájlmegosztás használata).
- A munkaállomáson be kell állítani az ADMIN$ megosztást. (Vezérlőpult -> Felügyeleti eszközök -> Megosztott mappák -> Megosztások).
- A távtelepítést végrehajtó felhasználónak Rendszergazda jogosultságok szükségesek.
-
Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 és Windows Server 2008 operációs rendszerek esetén ellenőrizze az alábbiakat:
- Ennek beállítását a Start menü -> Futtatás -> services.msc részen teheti meg. Itt válassza ki az ESET Remote Administrator Server szolgáltatást a listából.
- A Bejelentkezés fülön adja meg a Domain Admin felhasználó adatait, majd jóváhagyás után indítsa újra az ESET Remote Administrator Server szolgáltatást.
- Az ESET Remote Administrator Server szolgáltatás Domain Administrator jogosultságokkal kell futtatni.
- Rendszergazda jogosultságú felhasználónak nem lehet üres jelszava.
- Ellenőrizzük, hogy be tudunk-e lépni távolról a szerverről a kliensre.
-
Ellenőrizzük a munkaállomáson, hogy a kliens és a szerver között működik-e az IPC, ezt megtehetjük a következő parancs futtatásával:
net use \\servername\IPC$
ahol a servername az Remote Administrator Server-t futtató gép neve. - A hálózaton lévő tűzfalak nem akadályozhatják a kommunikációt és fájl megosztását a kliens és a szerver között.
- A Remote Administrator Server-t futtató gépen engedélyezni kell a 2221, 2222, 2223 és a 2224-es portokat.
-
Windows NT/2000/XP/2003 esetén ellenőrizzük a következőket:
- A kliens munkaállomás látható-e mind a munkaállomásról, mind a szerverről.
- A „Fájl- és nyomtatómegosztás Microsoft Networkshöz” legyen bekapcsolva (Vezérlőpult -> Hálózati kapcsolatok -> Helyi kapcsolat -> Tulajdonságok -> Általános fül)
- A Távoli eljáráshívás szolgáltatásnak (RPC) futnia kell a kliensen
- A Távoli rendszerleíró adatbázis szolgáltatásnak futnia kell a kliensen
- A Távoli eljáráshívás (RPC) lokátor kézi indítású módban kell legyen, de nem szükséges futnia
DNS-sel kapcsolatos hibakeresés
Lehetséges megoldás lehet DNS-sel kapcsolatos problémák esetén az alábbiak egyike:
- Az nslookup parancs kiadása a problémás távtelepítendő gépre IP és gépnév alapján. A válaszoknak egyezniük kell a problémás gépről. Az nslookup parancsot a klienseken és a szerveren is futtatni kell.
- DNS bejegyzések manuális átvizsgálása duplikációk megszüntetéséhez.