[KB2850] Hibaelhárítás a „Hiba történt a vírusdefiníciós adatbázis frissítése során” hibaüzenet esetén.

Probléma

  • "0073-as hiba" hibaüzenetet kap
  • "Hiba történt a vírusdefiníciós adatbázis frissítése során” hibaüzenetet kap

Megoldás

Mac-felhasználók | Android-felhasználók

Minden lépést követően próbáljon meg frissíteni

Kattintson a Frissítés menüben a Frissítések keresése gombra. Amennyiben a frissítés nem sikerül, folytassa a hibakeresést a következő lépéssel.

  1. Ellenőrizze, hogy a program legfrissebb verzióját használja-e.

  2. Ellenőrizze, hogy a merevlemez partícióján (például C:\), ahová az ESET termék telepítve van, elegendő szabad lemezterület van (legalább 1 GB).

  3. Írja be újra a licenclevelében található Licenckulcsát.

  4. Ellenőrizze a licencének a lejárati idejét.

  5. Ürítse ki a frissítési gyorsítótárat.

  6. Távolítson el minden, korábban telepített víruskereső programot a számítógépről.

  7. Ha valamilyen más gyártó tűzfalprogramját használja, akkor adja hozzá az ESET-et a tűzfal kivételeihez (pl.: Norton Personal Firewall, ZoneAlarm,stb.) Amennyiben ESET tűzfalat használ, ugorja át ezt a lépést.

  8. Ha nem használ HTTP proxyt a frissítések letöltéséhez, akkor ellenőrizze, hogy megfelelőek-e a frissítési beállítások:

    1. Nyissa meg az ESET program kezelőfelületét.

    2. Nyomja meg az F5 billentyűt a További beállítások megjelenítéséhez.

    3. Kattintson a Frissítés-re, azon belül a Profilok → Frissítések → Kapcsolati beállítások pontra. Itt a Proxy mód legördülő menüben válassza ki a Proxyszerver használatának mellőzése lehetőséget, majd kattintson az OK gombra.  (8-as és korábbi verzió esetén: A Frissítés-en belül menjen a Frissítés → Beállítások részre. Kattintson a HTTP Proxy fülre és ellenőrizze, hogy a Proxyszerver használatának mellőzése opció van-e kiválasztva, majd nyomja meg az OK gombot).

    4. Csak vállalati felhasználók esetén: Ha a HTTP Proxy beállítás nem módosítható, akkor ezt a proxy beállítást az ESET PROTECT házirendje védi.

      ESET PROTECT 10.x: Visszavonhatja ezt a beállítást az ESET PROTECT Web Console segítségével. Ha nincs kapcsolat az ESET PROTECT szerverrel (például, az ESET PROTECT szerver megszüntetése esetén), akkor távolítsa el az ESET PROTECT Agent szolgáltatást és ezt követően távolítsa el és telepítse újra a végponton az ESET programot az ESET PROTECT segítségével.

  1. Kommunikáció ellenőrzése az ESET frissítési szervereivel:

    1. Nyomja le a Windows gomb + R billentyűkombinációt, majd a megjelenő szövegmezőbe írja be a következőt: cmd , majd nyomja le az Enter billentyűt.

    2. Gépelje be a megjelenő ablakba a következőt: ping update.eset.com , majd nyomja le az Enter billentyűt.

    3. Amennyiben tud kapcsolódni a frissítési szerverhez, a következő szöveget fogja látni: Reply from... (Válasz…) ezt követően pedig az elérni kívánt szerver IP címe lesz látható.

  1. Távolítsa el és telepítse újra az ESET programot.

  2. Tisztítsa meg a fertőzött számítógépet

Kapcsolatfelvétel a terméktámogatásunkkal: Az ESET magyarországi csapata.

További segítségnyújtás